Speak your own language here...
#167606 by Biert
Fri Mar 14, 2008 5:52 am
De enige actieve wel denk ik.

Re:

#173701 by Marijn
Sun Aug 31, 2008 11:50 am
Liampie wrote:
Biert wrote:Misschien zou het beter zijn als er ook meer dan 5 Nederlanders op het forum zouden zijn.


Laat ik maar eens een handje helpen.


Goed idee, ik doe ook mee :D .

Jullie hadden het over de vreselijke muzieksmaak in Nederland. Ik vind ook dat de mensen in Nederland over het algemeen een slechte smaak hebben! Met een paar uitzonderingen zoals wij. Waardeloze muzikanten zoals Nick & Simon, Jan Smit en Marco Borsato worden vereerd als goden, terwijl ze niet eens zelf muziek kunnen schrijven :shock: . Maar goed, wat doe je eraan? Ik vraag me af of het mogelijk is om muzieksmaak een beetje te beïnvloeden met de media.

Trouwens, Nederland kent naar mijn mening wel een paar goede bands: Ayreon, Epica, Within Temptation. Ayreon is na Devin Townsend zonder twijfel mijn lievelingsartiest! Voor degenen die Ayreon niet kennen: Devin Townsend is gastartiest geweest op één van de producties van Ayreon.
#173730 by Liampie
Mon Sep 01, 2008 9:21 am
Marijn wrote:Waardeloze muzikanten zoals Nick & Simon, Jan Smit en Marco Borsato worden vereerd als goden, terwijl ze niet eens zelf muziek kunnen schrijven :shock:


Dat zijn geen muzikanten, dat zijn commerciële producten. Soms kunnen ze best zingen (Marco Borsaaio, wat voor Ayreon?), maar meestal zitten ze alleen in de muziekwereld om dat ze de potentie hebben een meisjesidool te worden. Erger dan de nederlandstalige rommel vind ik de R&B-prut die tegenwoordig de top 40 domineert, zoals Rihanna en Chris Brown en al die meuk. Mijn zus is er gek van, die draait een nieuw nummer zo'n driehonderd keer in een paar maanden. Daarna raakt het in de vergetelheid en wordt het vervangen door nieuwere muziek. Want weet, nieuw is beter. :?
'Onze' muziek is véél minder cliché en catchy, maar dat heeft als gevolg dat het veel langer meegaat; het verveelt niet tot nauwelijks, en daar ben ik ontzettend blij om.

P.S. dat van Ayreon was een grapje. :wink:
#173739 by Biert
Mon Sep 01, 2008 12:38 pm
Ik moet zeggen dat ik het idee heb dat de R&B meuk minder begint te worden. Enkele jaren geleden was dat verschrikkelijk maar nu valt het wel mee. Na een golf van britpop troep (Arctic Monkies enzo) krijgen we nu de retro zangeressen (Adele, Amy MacDonald, ...). Wat ik persoonlijk geen slechte zaak vind.

Probleem met hedendaagse popmuziek is vooral dat het zo verschrikkelijk vaak herhaald wordt. Luister een dag naar de radio en je hoort 10 keer dezelfde 10 nummers voorbij komen. Schijnbaar heeft dat op het grote publiek het effect dat men het tof gaat vinden, bij mij werkt het averechts.

Ik vind het dan ook altijd grappig om jaren later zo'n nummer terug te horen, als de afkeer-door-herhaling verdwenen is. Dan zijn sommige liedjes ineens best aan te horen.
#188458 by swervedriver
Fri Mar 20, 2009 7:55 am
Verwelkomt allen het nieuwe vlees!
#188473 by Liampie
Fri Mar 20, 2009 9:37 am
swervedriver wrote:Verwelkomt allen het nieuwe vlees!


Hoihoi! :steph:

[youtube]YGzwlsA6_xo[/youtube]
#188502 by Biert
Fri Mar 20, 2009 12:07 pm
Meer Eindhovenaren :)
#189449 by swervedriver
Wed Mar 25, 2009 9:30 am
^ Basically all the Dutch you'll need for a fun night out.
#189483 by Naffis-kun
Wed Mar 25, 2009 1:40 pm
Goeden dag. Wie ben jij?
#196581 by pevadi88
Sun May 03, 2009 2:23 am
Naffis-kun wrote:Goeden dag. Wie ben jij?


Goedendag. Ik ben Peter.
Leuk om hier Nederlanders te zien, in mijn omgeving ken ik niemand die(behalve via mij) van Devin Townsend heeft gehoord.
#196613 by swervedriver
Sun May 03, 2009 8:41 am
Heil Peter!

...tja, dat klinkt toch beter in 't engels...
#196683 by pevadi88
Mon May 04, 2009 2:34 am
swervedriver wrote:Verwelkomt allen het nieuwe vlees!


En het past me prima!

Veel Engelse teksten klinken beter in het Engels denk ik :P .
#196702 by swervedriver
Mon May 04, 2009 7:55 am
Oh mijn neukende god! Ik ben een vrolijke kampeerder! :P

Ja, je hebt gelijk...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests