Speak your own language here...
#225487 by swervedriver
Thu Nov 19, 2009 5:52 am
Hm, hoe ik hier nu bijkom snap ik zelf ook niet maar een quote:
Canadees Devin Townsend is als auteur betrokken bij Longest Day, veruit het beste liedje op de cd.


Wadist nou?
#225559 by Biert
Thu Nov 19, 2009 10:46 am
swervedriver wrote:Hm, hoe ik hier nu bijkom snap ik zelf ook niet maar een quote:
Canadees Devin Townsend is als auteur betrokken bij Longest Day, veruit het beste liedje op de cd.


Wadist nou?

Wikipedia of Nu.nl, take your pick ;)

Volgens de website van Anneke: "The song 'Just Fine' was co-written with Devin Townsend"
#225562 by swervedriver
Thu Nov 19, 2009 11:00 am
Die laatste zullen we maar geloven dan. Zal 'ns zoeken op joetoep.

-edit: Hmm, staan wat live-filmpjes op maar ik vind het niet echt iets bijzonders ofzo... *zet Addicted nog maar eens aan*
#225629 by Biert
Thu Nov 19, 2009 5:02 pm
Is Addicted wel zo bijzonder dan?
#225661 by Archetype
Thu Nov 19, 2009 7:08 pm
Hangt er vanaf wat je onder bijzonder verstaat.
Muziek-technisch is het niet zo wereldveranderend, maar qua genre blijft het toch wel een bijzonder project. De mix tussen metal en pop hoor ik niet vaak terug, Ik denk dat Devin daar wel uniek in is.
#225697 by swervedriver
Fri Nov 20, 2009 1:08 am
^ Ben ik met je eens. Overigens zitten er wel wat zwakkere momenten op het album: ik noem een 2e helft Resolve, Ih-Ah, ook de titeltrack vind ik niet zo sterk, alhoewel ik dat vage middenstuk wel kan waarderen. Zo zijn er nog een paar meer van die dingen, maar over het geheel genomen luister ik er toch met veel plezier naar. Bovendien werkt het album errug goed op een lege snelweg van Maranello naar Milaan, hehe...
#225701 by Bagheera
Fri Nov 20, 2009 1:58 am
Wat ik wel weet is dat geen enkele song mij dit jaar zo vrolijk heeft gemaakt als Bend it like Bender:)
#225729 by Archetype
Fri Nov 20, 2009 8:44 am
swervedriver wrote:^ Ben ik met je eens. Overigens zitten er wel wat zwakkere momenten op het album: ik noem een 2e helft Resolve, Ih-Ah, ook de titeltrack vind ik niet zo sterk, alhoewel ik dat vage middenstuk wel kan waarderen. Zo zijn er nog een paar meer van die dingen, maar over het geheel genomen luister ik er toch met veel plezier naar. Bovendien werkt het album errug goed op een lege snelweg van Maranello naar Milaan, hehe...


Ik vind Resolve 1 van de beste nummers. Helaas komt dat couplet van Anneke maar 1 keer voor; erg jammer, daar ben ik het wel mee eens. Ih-Ah vind ik ook geweldig, prachtige samenzang in de coupletten. En Addicted, alhoewel zwakker, vind ik een te gek refrein hebben en de gitaarsolo mag er zeker ook zijn.
Ik vermoed dat dit, samen met The New Black, een album wordt waar de meningen compleet uiteen zullen lopen. Dat vind ik persoonlijk alleen maar goed.

Bend It Like Bender vond ik vanaf de teaser al geweldig (om even snel op de laatste post te reageren).
#226289 by Liampie
Tue Nov 24, 2009 3:31 pm
Ik vond het ook gaaf om Addicted op nu tegen te komen. Nu Veronica Magazine nog, die hadden destijds een mini-review en de week daarop een halve pagina vol over Devin met een toffe foto erbij.

De I-I-I-I stukjes uit Resolve vind ik kut, Addicted is fantastisch en Ih-Ah stemt me vrolijk; beetje zomers enzo. Ih-Ah 'gaat verder' waar de mainstream pop-muziek stront is geworden, voor mijn gevoel dan. In andere woorden, het geeft me een 2005/2006 gevoel! Heerlijk.
#226327 by swervedriver
Wed Nov 25, 2009 12:58 am
Misschien een stomme opmerking, maar wat was er dan aan goede mainstream pop-muziek in 2005/2006? Ik heb op Wikipedia gekeken naar hits uit 2005 en 2006 en ik zie alleen maar rommel als Guus Meeuwis, wat Idols-hoeren, Kane, James Blunt, Jan Smit en oh mijn god wat een hoop Marco Borsato. :? Kijk ik wereldwijd dan zie ik ook weinig om warm van te worden...

Dus, waar heb je 't over? :P
#226363 by Liampie
Wed Nov 25, 2009 7:02 am
Popmuziek uit de jaren tachtig en negentig is heerlijk. In het laatste geval begint jeugdsentiment ook een rol te spelen moet ik erbij zeggen. Sinds ongeveer 2000 wordt popmuziek elk jaar saaier en irritanter, in 2006 heb mezelf als popliefhebber doodverklaard. Ik ben het dus met je eens, in 2006 was er bar weinig te beleven. ;)

2006:
Keane - Crystal Ball
Meck ft. Leo Sayer - Thunder in My Heart Again
Cascada - Everytime We Touch
Verder geef ik toe dat ik Boten Anna van Basshunter stiekem ook wel leuk vond. En gedeeltes van Put Your Hands Up for Detroit.

2005:
Sugababes - Push the Button
Robbie Williams - Tripping
De Jeugd van Tegenwoordig - Watskeburt! <<< Deze blijft fantastisch, altijd!
EliZe - Automatic
Snoop Dogg ft. Pharell - Drop it like it's hot <<< Pharell is een lul maar Snoop Dogg is cool. Sommige liedjes zijn zo beroerd nog niet...
Snoop Dogg & Justin Timberlake - Signs

2004:
EliZe - Shake
O-Zone - Dragostea Din Tei
Jamelia - Superstar
Maroon 5 - This Love
Freestylers - Push Up
No Doubt - It's My Life
Hoobastank - The Reason

2003:
The Underdog Project vs. Sunclub - Summer Jam 2003
Eminem - Lose Yourself
The Black Eyed Peas - Where Is the Love?
Robbie Williams - Feel
The Rasmus - In The Shadows
Craig David vs. Sting - Rise & Fall
Thicke - When I Get You Alone
Blu Cantrell - Breathe
Justin Timberlake - Cry Me a River
Justin Timberlake - Rock Your Body
Room 5 ft. Oliver Cheatham - Make luv
Evanescence - Bring Me To Life
Eminem - Sing For the Moment
Sugababes - Shape


Zo moeilijk is het dus niet. Een beetje melodie kan al wonderen bij mij verrichten. :?
Verder mist er wel het een en ander elk jaar, die jaaroverzichten zijn niet helemaal waterdicht. :) Geeft toch wel een impressie hoe hard popmuziek voor mij achteruit is gegaan...
#226385 by swervedriver
Wed Nov 25, 2009 9:32 am
Mja, voor mij persoonlijk staan er maar een paar nummers in die hele lijst die ik "wel leuk" vind, maar ik heb mezelf dan ook nooit echt als popliefhebber beschouwd. Ik ben het overigens wel met je eens wat betreft pop uit de jaren 80 (misschien in mindere mate de jaren 90), om een of andere reden vind ik dat toch specialer dan moderne popmuziek. Maar goed, ook in die verzameling kan je een onderscheid maken tussen goed, wel leuk en ruk. :)

Om even terug te komen op mijn oorspronkelijke opmerking: de aansluiting van Ih-Ah op 2005/2006 pop zie ik niet echt, ik zie het eerder als een knipoog ernaar. Niet specifiek die periode, gewoon pop in het algemeen. Leuk melodietje van 4 akkoorden, harmonie-vocalen erover, simpel bruggetje in het midden, nog wat refreintjes er achteraan, hoppa klaar. :)
#226409 by Liampie
Wed Nov 25, 2009 11:50 am
swervedriver wrote:Om even terug te komen op mijn oorspronkelijke opmerking: de aansluiting van Ih-Ah op 2005/2006 pop zie ik niet echt


Ik zie hem ook niet, maar ik voel hem wel. Dat ligt aan mij en niet aan het liedje. Vage shit :lol:



Ander onderwerp. [discussie]De kilometerheffing. Kut. [/einde discussie]
#227276 by Bagheera
Wed Dec 02, 2009 5:42 am
Ach, waar houdt mainstream pop op en waar begint alternatieve muziek? Als ik naar The Coral, The Thrills oid luister hoor ik perfecte popmuziek die door een heleboel anderen waarsch weer als 'te indie' ofzo wordt gezien.

(En kilometerheffing gaat een grote verbetering zijn tov de huidige situatie, en waarschijnlijk zelfs een deel van het fileprobleem oplossen. Alleen jammer dat dat de discussie zo vertroebeld wordt door politici die bang zijn dat hun inkomsten uit de autobranche krimpen (Bos) of die niet verder kunnen denken dan dat heel NL maar platgeasfalteerd moet worden (VVD, Wilders).)
#227301 by swervedriver
Wed Dec 02, 2009 1:21 pm
Ik geloof niet dat je hiermee een fileprobleem oplost. Noem me dan maar rechts-denkend, maar er is naar mijn mening te weinig plek in ons kleine landje. De snelwegen zitten elke dag vol en het spoornetwerk zit ook bijna aan de maximumcapaciteit. Als de overheid het autorijden wil ontmoedigen en meer mensen in het OV willen krijgen, waar moeten die dan naartoe? Erbij proppen in de overvolle trein?

Mijn idee is dat de oplossing voor ruimtegebrek meer ruimte creëeren is. Dat dit dan door het invoeren van rekeningrijden wordt bewerkstelligd vind ik dan weer doorgeslagen. Een tolsysteem zoals in Italië of Frankrijk zou ik dan logischer vinden, aangezien je met rekeningrijden iedereen laat betalen ipv de mensen die elke dag voor de A2-file in de rij gaan staan. Bovendien heb ik er een hard hoofd in dat de opbrengsten van het rekeningrijden zullen besteed worden aan de verbetering van het wegennetwerk.

Herinnert iemand zich het tijdelijke kwartje van Kok nog trouwens? :P

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests