Speak your own language here...
#2262 by Tiger
Fri Mar 12, 2004 9:26 am
Japp, nog finns det svenska fans!
Synd att Devy är här så sällan bara. :/

#2585 by af_ödla
Sat Mar 13, 2004 5:02 am
Ja, en till anhängare har du här.
Dev regerar. Så är det bara.
Ser fram emot SYL-DVD:n till hösten...

#2868 by berserkur
Sun Mar 14, 2004 9:27 am
hej, jag kan prata lite svenska. Har Devin varit ofta i Sevige och produserat?

#2918 by af_ödla
Sun Mar 14, 2004 1:03 pm
Tjena Bärsäkaren!

Såvitt jag vet har Dev endast varit i Sverige och producerat vid ett tillfälle. Han satt bakom spakarna när Soilwork skulle spela in sitt fjärde album - "Natural Born Chaos". Jag tycker att han gjorde en strålande insats! Soilworks vassaste, och bäst producerade, album hittills ("Figure No. 5 har i ju för sig rätt fet produktion, fast sämre låtar...). Dessutom är han ju med och skriker lite på låten "Black Star Deceiver".

#3104 by berserkur
Mon Mar 15, 2004 4:34 am
af_ödla wrote:Tjena Bärsäkaren!
Såvitt jag vet har Dev endast varit i Sverige och producerat vid ett tillfälle. Han satt bakom spakarna när Soilwork skulle spela in sitt fjärde album - "Natural Born Chaos". Jag tycker att han gjorde en strålande insats! Soilworks vassaste, och bäst producerade, album hittills ("Figure No. 5 har i ju för sig rätt fet produktion, fast sämre låtar...). Dessutom är han ju med och skriker lite på låten "Black Star Deceiver".

Blessaður öðlingur!

Jag tror hann sjunger i chorusen på sista låtet soilworker song of the damned. Jag hart hört at han ska ochså produsera nästa skiva.
Han hat arbetat med Daniel Bergstrand (Ocean machine) men det var i Spanien eller hur

#3294 by af_ödla
Mon Mar 15, 2004 3:47 pm
Tja!

Soilworks senaste skiva, "Figure Number Five" från 2003, är självproducerad. Dock hör man att produktionen är väldigt inspirerad av det arbete som Dev gjorde på "Natural Born Chaos". Jo, Dev och Daniel Bergstrand jobbade tillsammans på "Biomech"-skivan. Daniel har dessutom varit inblandad i SYL:s "City"-skiva och även i produktionen av "Infinity" tror jag. Nu skall jag vara tyst... :wink:
Last edited by af_ödla on Tue Mar 16, 2004 10:29 am, edited 1 time in total.
#3521 by riotryan
Tue Mar 16, 2004 5:42 am
Härligt med lite svenskar i byggnaden. Ligger hemma från jobbet med snorig näsa och lyssnar på dev. Nån som såg SYL på hultsfred i sommras? Det var riktigt bra, teaterladan kokade. Spelningen filmades av rockparty, tror nog att den fortfarande ligger uppe på rockparty.se.

Ha de.

#3525 by berserkur
Tue Mar 16, 2004 5:53 am
Daniel har dessutom varit inblandad i SYL:s "City"-skiva och även i produktionen av "Infinity" tror jag

aha! det är visst

Nån som såg SYL på hultsfred i sommras? Det var riktigt bra, teaterladan kokade.

nej men jag har hört det var jättetjust! Tyvärr kunde jag inte downloada de här video
#3701 by af_ödla
Tue Mar 16, 2004 11:04 am
Pissråtta!

Jag lyckades inte heller få igång någon SYL-konsert hemma.
Ja, ja... Får väl försöka igen senare.
Jävligt bra idé annars. Tack för det, Rockparty!

#3801 by af_ödla
Tue Mar 16, 2004 3:44 pm
Jaaaaaaaaaaa!!!
Det fungerar! Fy fan vad fint.
Dev kan vara något av det roligaste man har sett på en scen.
Man får lov att tacka för den eminenta länken.

Ingen sömn ikväll, alltså...

#4308 by Joch
Thu Mar 18, 2004 1:16 pm
Visst är man svensk. Och färsk på forumet dessutom. Vilka delar av sverige gäller för er då? Själv är det ett pendeltåg från Göteborg som gäller.

#4322 by af_ödla
Thu Mar 18, 2004 1:50 pm
Själv huserar jag i Stockholms norra förorter.
Ditt band, Avatar, låter helt ok. Jag fastnade direkt för spåret "Soul Prison".

#5434 by Damnator
Tue Mar 23, 2004 10:51 am
Fan va kul att se lite hemmafolk här...
själv sitter man i kalla Dalarna och förbannar sig över att Devin är här alldeles för sällan och lirar...

kolla gärna in mitt band på http://www.21lucifers.tk

#7077 by Janne
Tue Mar 30, 2004 9:37 am
Damnator sitter i Falun och det gör även JAG!!! (Och världen krympte därmed till mikronivå... )

Missade Hultsfredspelningen eftersom jag inte visste om det förrän efteråt. Vilken ångest... :shock:

-Janne

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests